RESTART

30.06.2018

 COOL LEARNING HODNOCENÍ 95 %

Knihu Restart s podtitulem "Průvodce podnikatelským minimalismem" napsali zakladatelé firmy 37signals, která začínali v roce 1999 jako konzultační firma pro návrh webů a následně se rozrostla a nyní přináší svým majitelům zisky v řádech milionů dolarů ročně. Autory jsou Jason Fried a David Heinemeier Hansson. Kniha je podle New York Times, Wall Street Journal a Sunday Times bestsellerem. Autoři uvádějí, že kniha je vhodná pro různé typy lidí - jak pro lidi, kteří se nikdy neodvážili podnikat na vlastní pěst, tak i pro lidi, kteří již mají úspěšnou firmu. Kniha je rozdělena do deseti tematických částí, z nichž každá má své relativně krátké (stránka až dvě) podkapitoly, věnující se konkrétnímu tématu. Jednotlivé části knihy se zabývají např. problémem jak začít podnikat, jak dosahovat pokroku, dále se autoři věnují produktivitě, konkurenci, evoluci, zaměstnancům, podpoře prodeje, kontrole škod a firemní kultuře.

CITACE Z KNIHY

"Paní Mary Kay Wagnerová, zakladatelka společnosti Mary Kay Cosmetics, moc dobře věděla, že má vynikající produkty péče o pleť, protože je používala i sama. Dostala je od místního kosmetologa, který svým pacientům, příbuzným a přátelům prodával zboží vyrobené podle vlastní receptury. Když kosmetolog později zemřel, koupila Wagnerová tyto receptury od jeho rodiny. Že jsou produkty dobré, věděla i bez nějakých zájmových skupin a tržních studií. Stačilo jí podívat se na svou vlastní pleť."

"Máte-li publikum, nemusíte si pozornost ostatních kupovat - dají vám ji sami. To je obrovská výhoda. Vytvořte si proto své publikum. Mluvte, pište, blogujte, tweetujte, točte videa - cokoliv. Sdílejte jakékoliv cenné informace a pomalu, ale jistě si vytvoříte věrné obecenstvo. Později, až budete potřebovat dát o něčem vědět, oni už budou naslouchat."

"Stejně jako nemůžete nekomunikovat, nemůžete nedělat marketing: Kdykoli zvednete telefon a odpovíte na hovor, je to marketing. Kdykoli odešlete e-mail, je to marketing. Kdykoli někdo použije váš produkt, je to marketing. Každé slovo, které napíšete na firemní webovou stránku, je marketing. Jestliže tvoříte software, je každá chybová zpráva marketing. Jestliže podnikáte v pohostinství, je i bonbon jako pozornost po jídle marketing. Jestliže podnikáte v maloobchodě, je vaše pokladní přepážka marketing. Jestliže podnikáte ve službách, je vaše faktura marketing."

"Když mají lidé něco na práci i doma, jdou v kanceláři rovnou k věci. Snaží se zvládnout svou práci přímo v kanceláři, protože potom musí být někde jinde. Ne nadarmo se říká: "Potřebuješ-li něco udělat, požádej nejvytíženějšího člověka, kterého znáš."

"Kdy uděláte nejvíc práce? Stejně jako většina lidí asi odpovíte, že v noci nebo nad ránem. Není náhodou, že tou dobou není vzhůru nikdo jiný."

Příjemné čtení,

Váš Cool Learning

FRIED, J. & D. H. HANSSON, Restart - průvodce podnikatelským minimalismem. Brno: Jan Melvil Publishing, 2010. ISBN 978-80-87270-04-2.